W teorii ubrania można importować z całego świata. W rzeczywistości nie jest to opłacalne. Są pewne kierunki, z których odzież cieszy się większym zainteresowaniem niż z innych. Na ubraniach z jakich krajów można dobrze zarobić? Z jakiego kraju warto prowadzić import odzieży używanej?
Wielka Brytania
Opłaca się sprowadzać odzież używaną z Wielkiej Brytanii. Ubrania te są często markowe i niezłej jakości. Bardzo często są też właściwie niezniszczone lub nawet mają metki. Odzież ta cieszy się w Polsce dużym powodzeniem. Zwłaszcza, że marki, które uznawane są w Polsce za dobre, w Wielkiej Brytanii mają bardziej przystępne ceny i ludzie bez żalu je oddają.
Pamiętajmy też, że Wielka Brytania geograficznie i kulturowo nie jest zbyt oddalona od Polski. Dzięki temu ubrania są dość uniwersalne, a ich transport trwa krótko i jest dość tani.
Skandynawia
Import odzieży używanej ze Skandynawii nie jest jeszcze zbyt popularny. Ubrania z tych krajów są wysokiej jakości i zazwyczaj są niezniszczone. Warto jednak pamiętać, że są to przede wszystkim ubrania zimowe i bardzo ciepłe. Może się okazać, że w letnich miesiącach nie ma zbytu na tego typu odzież.
Skandynawia kojarzy się też z popularnymi motywami np. reniferem na wełnianym swetrze lub śnieżynką. Takie ubrania są w pewnym sensie kultowe i w Polsce wyjątkowe. Z tego powodu bardzo szybko znikają z second handów. Niemniej, są to typowo ubrania przeznaczone do noszenia w czasie śnieżnej i mroźnej zimy. Lżejszych ubrań jest niewiele.
Stany Zjednoczone i Kanada
Import odzieży używanej ze Stanów Zjednoczonych jest dość drogi. Wynika to z odległości, jaka dzieli nas od tego kraju. Jednakże wiele ubrań z USA uważane jest w Polsce za kultowe. Lumpeks sprzedający wyłącznie ubrania z amerykańskimi metkami może okazać się prawdziwym hitem na niszowym rynku.
Pamiętajmy jednak, że w Ameryce jest sporo osób borykających się z nadwagą lub otyłością. Odzież sprowadzana z tego kraju jest, więc dostępna we większych rozmiarach. Jest to równocześnie szansa i ryzyko.Z jednej strony może nie być zainteresowania bardzo dużą odzieżą, z drugiej strony – konkurencja w jej sprzedaży jest niewielka. Może się, więc okazać szansą na zaistnienie na rynku.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Angora